Style flow

Soul Vermist

Case study - Guerrillamarketing

Hoe kan guerrillamarketing voor jouw bedrijf of merk werken? Ter inspiratie delen we hier ons eigen verhaal, hoe hebben wij dit voor Soulgood gedaan?

Het lanceren van je nieuwe merk of product. Reuring creëren om jezelf zichtbaar te maken. Guerrillamarketing is daar een hele goede methode voor. Althans, als het past bij je merk/bedrijf en doelgroep. Voor de restyling van ons eigen merk Soulgood en de lancering daarvan hebben we dit toegepast. Naast heel veel lol heeft dit ook tot het gewenste resultaat geleid. Meer naamsbekendheid en uiteindelijk klanten.

Met beperkte middelen een groot resultaat bereiken, laat dat maar aan onze creativiteit over

Onze Soul is vermist…

Wat wilden we bereiken?

Zichtbaar zijn, meer naamsbekendheid krijgen door te laten zien waar we zo goed in zijn. We merkten dat veel ondernemers niet wisten wat we (nog meer) doen of ons gewoonweg niet kenden. Voor sommige zijn wij de video-partij, voor andere weer de online expert. Terwijl onze kracht juist de combinatie van die skills is. Wij zijn er van overtuigd (en zien dit ook terug) dat dit de meerwaarde is van Soulgood. Het toevoegen van Soul, of anders gezegd je kop boven het maaiveld uitsteken, je product of dienst in haar kracht zetten, opvallen!

Hoe hebben we dit gedaan?

De strategie was om onze ‘Ziel’ opnieuw uit te vinden. Het concept hiervoor was dat ‘De Soul’ letterlijk gestolen werd en uiteindelijk in de nieuwe vorm weer teruggebracht werd. Je ziel kan namelijk niet gestolen worden, dat zit in je! Dit verhaal (Soul Vermist!) lieten we gebeuren op social media en daarbij pakten we groots uit. Dit alles op een creatieve wijze met veelal belangeloze inschakeling van ons netwerk.

Het verhaal

Instagram story

De basis plek voor ons verhaal was Instagram. Alle overige communicatie leidden we hier naartoe. In een periode van 4 weken werkten we van de eerste ‘inbraak’ in ons kantoor, via onze klanten die verbolgen waren naar de uiteindelijke apotheose dat we een nieuwe Soul, een nieuwe identiteit kregen. Het verhaal kun je hier ook bekijken.

Medewerking

Naast de enorme inzet van iedereen binnen ons team kregen we o.a. ook onze klanten mee in het proces. Stuk voor stuk zetten ze zich in om een sterk, ludiek verhaal vol spanning neer te zetten. Veel credits gaan naar onze stagiaires Buhara en Karlijn die met hun creativiteit en inzet super veel hebben bereikt! Ook lokale ondernemers en een ‘special reporter’ verleende hun medewerking.

Alles uit de kast

We maakten posters die we door heel Uden verspreidden en ophingen. Lieten Groen Bezorgen er mee rond fietsen. Hadden een speciale website, een etalage in Uden-Centrum… Zelfs onze auto was beplakt met onze SOUL VERMIST slogan.

Alleen al de lol die we hadden met voorbereiden, plannen smeden en uitvoeren was het meer dan waard!

Onze Soul is vermist…

Campagne

  • Social media campagne
  • Story met video’s
  • Posters door heel Uden
  • Etalage met ‘crime scene’
  • Auto belettering
  • Thema website

Resultaat

  • Meer volgers
  • Meer naamsbekendheid
  • Laten zien wat we kunnen
  • Geweldige reacties
  • Reuring
  • Heel veel plezier en lessen

Wat was het resultaat?

Onze social media accounts kregen een boost. We kregen meer relevante volgers die we vervolgens bleven bedienen met een mix tussen, tips, laten zien wat we doen en FUN. Daarnaast is onze nieuwe huisstijl echt geland bij onze doelgroep en hebben we, naast heel veel positieve reacties ook mooie nieuwe klussen aan over gehouden. Missie geslaagd dus!

Missie geslaagd!

Onze Soul is vermist…

Interesse hoe guerrilla marketing in te zetten voor jouw merk?

Neem contact op
Style flow